Idealkroppen

Hej!

Hur ska den perfekta idealkroppen se ut?
Vad är vackert?

Måste en kille ha en vältränad och musklad kropp för att få drömtjejen?
Måste en tjej ha stora bröst och fast rumpa för att få drömkillen?

Vem avgör vad vad som är snyggt, är de vi själva eller är det media som avgör detta?

Måste man tillslut ta till kniven för att nå till sin drömkropp?

Jag har gjort två bilder som visar hur samhället vill att tjejer och killar ska se ut idag. 
Vad tycker du om detta?



Dela gärna med dig av dina synpunkter.

/-S

 




Kommentarer
Postat av: bitterfittan

det är så sjukt med alla skönhetsideal

2010-12-17 @ 11:25:25
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: en tjej

asso kom igen!!! hahahah OMG!

är det här seriöst?!
det är sjukt!
Jag vet inte hur gammal du tänker att man ska vara för att se ut så där.
men det är helt jävla up fuckat!
vart är världen påväg?



+ så svarade du alldrig på dom där frågorna, så derför tänker jag göra det. :

Vad är vackert?
att vara sig själv

Måste en kille ha en vältränad och musklad kropp för att få drömtjejen?
nej vafan! hahah

Måste en tjej ha stora bröst och fast rumpa för att få drömkillen?
nej. Det finns många i denna värld som inte ser ut så. och dom har sin dröm kille. hallå?!

Vem avgör vad vad som är snyggt, är de vi själva eller är det media som avgör detta?
ja a du..

Måste man tillslut ta till kniven för att nå till sin drömkropp?
du får en att tro det. men nej, det behöver man värkligen inte!





2013-03-23 @ 17:40:38
Postat av: samma som ovanför

svara! jag respekterar att du tycker som du tycker, men jag skulle ändå järna villja ha ett svar

2013-03-23 @ 17:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0